Pozor: Projekty sa na StartLabe zoraďujú podľa posledného prijatého daru. Ten váš je momentálne na úplnom konci. Nebojte sa, v poradí sa posunie hneď, ako získate svoj prvý dar.
Žilinský literárny festival už štrnásť rokov prináša súčasnú stredoeurópsku literatúru a jej aktérov a konfrontuje ich s domácim literárnym dianím. Medzi najvýznamnejších literárnych hostí, ktorí na festivale vystúpili, patrili spisovatelia Ludvík Vaculík, Ivan Klíma, Pál Závada, Vladimír Sorokin, Martin Pollack alebo Irena Brežná. Účasť na tohtoročnom festivale zatiaľ potvrdili Silvester Lavrík a Michal Hvorecký.
Iba s Vašou podporou dokážeme vytvoriť program farebnejší, veľkolepejší a myšlienkovo bohatší.
Tento rok sa festivalová dramaturgia venuje hlavnej téme FAKT? FAKT! - narábaniu s faktami v časoch, keď sme dennodenne konfrontovaní s ich zatajovaním, prekrúcaním a svojráznou interpretáciou. Dokážeme ešte rozlišovať fikciu od reality? Čo je znakom kvality pri vymyslených veciach? Ako poznáme, že nami vnímaná realita je pravdivá?
Festival nevytvárame sami. Už od jeho začiatkov v roku 2003 spolupracujeme s kolegami z kultúrneho uzla Stanica Žilina - Záriečie, Nadácie Polis a ďalších žilinských kultúrnych inštitúcií. My všetci veríme v silu písaného slova, zároveň však vieme, že literatúre treba pomáhať a nájsť jej cestu najmä k tým, čo sú na začiatku svojej čitateľskej kariéry. Snažíme sa festival udržať na školách aj v mestskom verejnom priestore. V konkurencii ostatných umeleckých žánrov chceme dať šancu literatúre ako jednému z možných zdrojov poznávania sveta.
Fakt? Fakt!
Rakúsky spisovateľ Martin Pollack na Žilinskom literárnom festivale 2016.
StartLab Vám popri zverejnení novinky umožňuje aj jej zaslanie všetkým Vašim doterajším podporovateľom a podporovateľkám na ich emailovú adresu. Pri výbere tejto možnosti však dobre zvážte, či ide naozaj o dôležitú informáciu.
Prílišné "bombardovanie" e-mailami môže niektorých podporovateľov totiž nahnevať. Vhodné je túto možnosť využiť pri dôležitom míľniku, ako je dosiahnutie 50% či 80% cieľovej sumy, alebo deň či dva pred koncom kampane. Najmä ak je cieľová suma blízko a oplatí sa doterajších podporovateľov požiadať o opakovanú podporu či o pomoc pri propagácií vášho projektu.