Motivujte ľudí, aby podporili váš projekt. 30 tipov na originálne a nenákladné odmeny, ktorými zaujmete

Motivujte ľudí, aby podporili váš projekt. 30 tipov na originálne a nenákladné odmeny, ktorými zaujmete

Motivujte ľudí, aby podporili váš projekt. 30 tipov na originálne a nenákladné odmeny, ktorými zaujmete
4. jan 2023
Návody

Dobre vymyslené odmeny môžu výrazne zvýšiť motiváciu ľudí podporiť váš projekt. Pripravili sme pre vás 30 tipov na kreatívne a originálne odmeny, ktoré vás budú stáť minimum peňazí, no celkom isto nimi zaujmete a potešíte vašich podporovateľov.

Platforma StartLab funguje na princípe odmenového crowdfundingu. To znamená, že vy ako autor kampane posielate svojim podporovateľom odmeny, teda poďakovanie za to, že podporili vašu kampaň. Odmenou je najčastejšie niečo, čo bezprostredne súvisí s témou vášho projektu.

Prinášame vám 30 nápadov na originálne odmeny, ktorými môžete zaujať vašu cieľovú skupinu a motivovať ju k podpore vášho projektu.

Cyklotúra alebo spoločný beh. Pripravujete kampaň z oblasti športu? Zrejme ju podporia ľudia, ktorí majú radi aktívny pohyb. Choďte si s nimi zabehať alebo zabicyklovať.

Návšteva nahrávacieho štúdia. Ak vám ľudia prispeli na vydanie vášho albumu, určite sa radi pozrú do nahrávacieho štúdia, v ktorom vznikal.

15 minút slávy v podcaste. Ak je súčasťou vášho projektu podcast, pridajte „limitovanú odmenu“ a dajte jednému či viacerými podporovateľom možnosť stať sa hosťom jednej z epizód.

Máte projekt, ktorý
chcete uviesť do života?

Odoberajte tipy a inšpirácie na vytvorenie úspešnej kampane.

Máte projekt, ktorý
chcete uviesť do života?

Odoberajte tipy a inšpirácie na vytvorenie úspešnej kampane.

Návšteva spisovateľovej izby. Ľudia vám prispeli na vydanie vašej knihy, vy im na oplátku ukážte, kde ste ju tvorili.

Follow na sociálnych sieťach. Dajte vašim podporovateľom lajk na ich facebookovú stránku, pridajte si ich medzi priateľov alebo ich začnite sledovať na Instagrame.

Večera s podporovateľom. Medzi vašimi podporovateľmi sa nájdu aj vaši skalní fanúšikovia, ktorí pravidelne sledujú vašu tvorbu. Týchto ľudí určite zaujíma proces, akým vznikal váš projekt. Pozvite ich na dobrú večeru a porozprávajte im detaily.

Piknik. Zbierala vaša kapela peniaze na vydanie nového albumu? Okrem vstupeniek na koncert môžete fanúšikom ponúknuť aj spoločný piknik s členmi kapely.

Rastlinka. Súvisí téma vašej kampane s ekológiou alebo máte medzi známymi vášnivého záhradkára? Ponúknite ľuďom rastlinku z vašej záhrady, prípadne ich odmeňte semienkami obľúbených byliniek.

Zážitková premiéra či krst. Či už ide o premiéru filmu, slávnostné otvorenie novej budovy alebo krst knihy, vaši podporovatelia budú radi, že môžu byť pri tom.

Spolutvorcovia výsledného produktu. Dajte ľuďom možnosť spolupodieľať sa na hre, knihe, komikse či filme... Ak vás podporia, do knihy zakomponujte vetu alebo repliku podľa ich výberu, prípadne nechajte vo filme odznieť ich hlas.

Personalizovaný recept. Obľúbené jedlo na nový spôsob, recept pre celiatika či nezvyčajné kombinácie chutí... Ak sa téma vašej kampane týka varenia alebo pečenia, ponúknite vašim podporovateľom recept šitý na mieru.

Prvý koncept či rukopis. Venujte vybranému podporovateľovi prvý rukopis vašej knihy, prípadne mu odovzdajte prvú verziu vášho nového CD.

Lístky do backstagu. Ľudia sú zvedaví, čo sa deje tam, kde sa za bežných okolností nedostanú. Zaveďte ich do zákulisia natáčania vašej relácie, prípadne ich vezmite do backstagu za ostatnými členmi vašej kapely.

Jedlo pomenované po podporovateľovi. K Pavlovej torte, Jókaiho zákusku či Mozartovým guliam môžete pridať napríklad Adamovo osie hniezdo či Miškinu roládu.

Podpora neziskovej organizácie. Na dobrú vec môžete darovať buď časť finančných príspevkov (napr. po vyzbieraní cieľovej sumy) alebo produkt, na ktorý zbierate peniaze.

E-book. Veľa ľudí rado vymení klasickú knihu za online publikáciu. Vo forme e-booku im môžete ponúknuť vašu kuchárku, knihu so športovými radami či tipmi na zorganizovanie domácnosti.

Pozvánka na live nahrávanie albumu. Dajte ľuďom zážitok – umožnite im byť priamo na nahrávaní vášho nového albumu.

Karikatúra. Poznáte šikovného karikaturistu alebo ilustrátora? Poproste ho, aby takýmto vtipným spôsobom zobrazil vášho podporovateľa.

Meno podporovateľa na výslednom produkte. Plánujete z vyzbieraných peňazí zrekonštruovať podlahu, vymeniť dvere alebo postaviť nejaký objekt? Umožnite podporovateľom podpísať sa naň, prípadne tam dajte vyryť ich mená.

Jedinečná kresba. Ak ovládate nezvyčajnú techniku maľby, obdarujte podporovateľa vaším dielom, ktoré bude určené iba pre neho.

Grafika s podpisom autora. Či už sami alebo v spolupráci s umelcom vytvorte pre vašich prispievateľov originálnu grafiku a venujte mu ju spolu s vaším podpisom.

Narodeninové prianie. Zablahoželajte svojmu podporovateľovi k sviatku – pošlite mu pohľadnicu, nahrajte video alebo pre neho pripravte prianie cez príbeh na sociálnych sieťach.

Súkromný koncert. Či už bude mať váš prispievateľ sviatok alebo bude organizovať párty pre priateľov, vďaka súkromnému koncertu na tento deň určite nezabudne.

Kurz varenia. Ľudia sa radi niečo priučia od šikovného kuchára, ktorý práve vydáva svoj receptár.

Možnosť vybrať meno. Realizujete projekt, ktorého cieľom je vysadiť nové stromčeky? Umožnite ľuďom pomôcť vám s výsadbou a za odmenu si budú môcť svoj stromček pomenovať. Podobne môžete postupovať aj v prípade, že staviate nový včelín či kurín – vaši podporovatelia môžu dať mená ich obyvateľom.

Zviditeľnenie. Oblečte si na koncert či diskusiu k vašej knihe tričko, na ktorom bude zobrazená tvár vášho podporovateľa.

Workshop na mieru. Ak ste odborníkom v nejakej téme (výživa, rodičovstvo...) prípadne sa niečomu venujete na profesionálnej úrovni (tanec, maľba...), zrealizujte pre vašich prispievateľov workshop či kurz.

Pesnička na želanie. Má človek, ktorý vám poslal príspevok, obľúbenú pieseň? Ako pre hudobníka pre vás určite nebude problém nahrať mu ju a poslať mu jedinú kópiu.

Menovité poďakovanie. Uveďte mená vašich prispievateľov v titulkoch filmu či relácie, na tabuli podporovateľov, prípadne na tento účel vyčleňte jednu stranu vo vašej novej knihe.

Exkluzívny prístup. Podporovateľ bude dostávať novinky týkajúce sa vášho projektu skôr, než ostatní. Môže ísť o nové kolá v hre, bonusové levely, rukopisy kníh a podobne.

Ako vidíte, odmeny vôbec nemusia byť nákladnou položkou vášho rozpočtu. Naopak, ľudia si cenia najmä kreativitu, dobrý nápad a osobný prístup. Preto zvážte, či im chcete ponúkať veci, ktoré môžu zohnať aj v bežných obchodoch, prípadne ich dostať za podporu inej kampane (napr. plátené tašky, hrnčeky, perá...).

Ak by ste sa chceli pri vymýšľaní odmien inšpirovať konkrétnymi kampaňami, ktoré bežali na StartLabe, prečítajte si náš článok– nájdete v ňom aj postup na prípravu vášho vlastného odmeňovacieho mixu.

Na StartLabe môžete financovať svoj projekt aj vy

Pomôžeme vám rozbehnúť vlastnú kampaň