Čo je matching


Ide o unikátnu formu podpory vybraných projektov zo strany väčších podporovateľov, ktorými môžu byť nadácie, firmy, samospráva ale aj jednotlivci.

Najlepšie si princíp matchingu predstavíme na príklade:

Autori projektu chcú vytvoriť komunitný park na sídlisku vo svojom meste. Na výsadbu stromov, osadenie lavičiek a na vytvorenie miesta na grilovanie potrebujú získať minimálne 8.000€.
Autori sa rozhodnú spraviť crowdfundingovú kampaň a osloviť ľudí na sídlisku, aby projekt finančne podporili. Oslovia však aj iné subjekty a Miestnej nadácií, samospráve či firme sa projekt zapáči natoľko, že sa rozhodne podporovateľov motivovať tým, že každý príspevok, ktorý na projekt venujú, zdvojnásobí až do výšky vopred dohodnutej sumy.

  • Ak sa takýto partner rozhodne prispieť polovicou z cieľovej sumy (4.000€), bude každý dar zdvojnásobený až do momentu, kým projekt nedosiahne svoju cieľovú sumu. Vtedy sa matching vypne a každá ďalšia podpora už bude predstavovať reálnu sumu daru.
  • Partner sa však tiež môže rozhodnúť podporiť sumou napríklad "iba" 1.000€. Vtedy sa matching vypne už po dosiahnutí sumy 2.000€ a crowdfundingová kampaň beží ďalej bez násobenia prijatých darov.

Výhody matchingu pre autorov

  1. Vďaka matchingu sa bude projekt javiť úspešným rýchlejšie a tiež rýchlejšie dosiahne cieľovú sumu. Ľudia majú tendenciu venovať pozornosť a podporu úspešným príbehom.
  2. Vďaka matchingu podporovatelia získajú dodatočnú motiváciu prispieť na projekt. Podporovateľ totiž daruje dvakrát, raz sumou, pre ktorú sa rozhodol a druhý raz vďaka znásobeniu daru.
  3. Druhou výhodou je, že reálna suma, ktorú pre realizáciu projektu musia od ľudí získať, sa zníži o výšku podpory od partnera. V našom modelovom príklade tak projekt s minimálnou potrebnou sumou 8.000€ potrebuje od ľudí získať 4.000€ a 4.000€ doloží partner.

Výhody "matchingu" pre partnerov:

  1. Vizibilita: autor svoj projekt aktívne promuje a tým robí promo aj matchingovému partnerovi
  2. Matchingový partner sa verejne spája s verejnoprospešným projektom a tým posilňuje svoju značku
  3. 100% príspevku od matchingového partnera ide autorovi projektu, StartLab si z neho neponecháva žiadnu províziu


Ako získam podporu od takéhoto partnera?

  1. Partnera si môžete zohnať sami ešte pred spustením vašej kampane na StartLabe. V takom prípade nám o tom musíte dať vedieť a to v dostatočnom časovom predstihu, aby sme s vašim "matchingovým" partnerom vedeli zariadiť potrebné formality.

    alebo

  2. Keďže spolupracujeme s partnermi, ktorí sami o podporu vašich projektov môžu mať záujem, partnera vám môžeme odporučiť aj my a to po tom, ako svoju kampaň na StartLabe zašlete na zverejnenie. Ak váš projekt bude spadať do sféry záujmu niektorého z našich partnerov, ten sa môže (no nemusí) pre "matchingovú" podporu rozhodnúť. V prípade kladnej odozvy autorov projektov kontaktujeme, aby sme dohodli potrebné detaily.

O matching môžete požiadať v poslednom kroku pridávania nového projektu, alebo nás o vlastnom matchingovom partnerovi informujte počas prípravy projektu.