Autori
Ktokoľvek. To znamená akákoľvek fyzická či právnická osoba, ale aj ostatné subjekty či združenia, ktoré majú záujem získať prostriedky na verejnoprospešný projekt.
- Ak máte pripravený projekt na ktorý hľadáte financie, môžete začať chystať crowdfundingovú kampaň. Predtým, ako sa do toho pustíte, odporúčame pozrieť si návody a kritéria posudzovania kampaní. Pripraviť úspešnú kampaň vám pomôžu aj naše magazínové články.
- Po registrácii, kampaň vytvoríte v štyroch krokoch, ktoré obsahujú informácie o projekte, o kampani a o vás a pošlete ju na schválenie. Do 3 pracovných dní vám dáme vedieť, či je všetko v poriadku, alebo vám poradíme, ako ju vylepšiť. Ak kampaň nie je na prvý krát schválená, je možné ju prerobiť.
- Schválenú kampaň spustíte v čase, aký vám bude vyhovovať – od toho momentu plynie doba trvania kampane. Počas nej oslovujete svoje okolie a širšiu verejnosť, motivujete ich k podpore a snažíte sa naplniť či presiahnuť stanovenú cieľovú sumu. Ak sa vám to podarí, môžete do kampane pridať ďalšie ciele a tak navyšovať cieľovú sumu. Pre vyplatenie peňazí nie je potrebné ďalšie ciele naplniť.
- Ak je kampaň úspešná, t.j. naplnila minimálne prvý cieľ, do 10 dní od ukončenia vám pošleme získané prostriedky.
Ak sa základný cieľ nepodarí dosiahnuť, získané prostriedky vrátime podporovateľom. V takom prípade nám neplatíte žiadne poplatky.
- rozvoj, obnova a ochrana duchovných a kultúrnych hodnôt
- tvorba a rozvoj občianskej spoločnosti,
- ochrana ľudských práv a základných slobôd alebo iných humanitných cieľov,
- ochrana a rozvoj zdravia,
- ochrana práv detí a mládeže,
- podpora regionálneho rozvoja a zamestnanosti,
- tvorba a ochrana životného prostredia
- rozvoj vedy a výskumu
- rozvoj vzdelávania a telovýchovy
Pre vyplatenie peňazí je potrebné naplniť iba prvú, základnú cieľovú sumu.
Fungujeme nezávisle od krátkodobých grantov či investorov. Vďaka vzájomnej spolupráci a podpore máme finančnú a rozhodovaciu slobodu, ktorú si veľmi ceníme. Takto využívame vaše poplatky:
- Rozvíjame sa
Veľkú časť výnosov investujeme do technického zlepšovania platformy. Robíme všetko preto, aby efektivita StartLabu a komfort jeho používania boli čo najvyššie. - Vzdelávame
Záleží nám na tom, aby vzniklo čo najviac dobrých projektov. Pomáhame s ich financovaním tak, že autorom vysvetľujeme, ako kampaň pripraviť čo najlepšie. Online i offline. - Komunikujeme
Aby sa informácie o kampaniach a návody, ako na to, dostali k čo najširšiemu publiku, čoraz viac sa snažíme investovať do komunikácie. Nájdete nás na Facebooku, Instagrame, LinkedIne, alebo môžete odoberať náš newsletter. - Staráme sa o vás
Konzultujeme, odpovedáme na otázky, posudzujeme, účtujeme. Snažíme sa byť vám k dispozícii 24/7.
Obsahové kritériá
StartLab je možné využiť na financovanie akéhokoľvek verejnoprospešného projektu či produktu, ktorý možno zradiť do niektorej z týchto oblastí:
- rozvoj, obnova a ochrana duchovných a kultúrnych hodnôt,
- tvorba a rozvoj občianskej spoločnosti,
- ochrana ľudských práv a základných slobôd alebo iných humanitných cieľov,
- ochrana a rozvoj zdravia,
- ochrana práv detí a mládeže,
- podpora regionálneho rozvoja a zamestnanosti,
- tvorba a ochrana životného prostredia
- rozvoj vedy a výskumu,
- rozvoj vzdelávania a telovýchovy.
Formálne kritériá
- projekt má jasne definovaný cieľ, teda čo bude výsledným projektom/produktom,
- popis projektu obsahuje informácie: o čo v projekte ide, aký je jeho súčasný stav, kedy a kde bude realizovaný s ako sa využijú peniaze vyzbierané v kampani,
- projekt bude uskutočnený/ukončený v presne definovanom čase (napr. o 6, 12 či 18 mesiacov),
- kampaň nie je možné robiť na už hotový produkt či projekt, iba na jeho prípadný upgrade, ktorý by ho výrazne vylepšil.
Aké projekty nezverejňujeme
- také, ktoré slúžia na podporu jednotlivcov (skúste platformu Ľudia Ľuďom),
- na financovanie bežnej prevádzky charitatívnej organizácie (skúste službu DARUJME.sk),
- projekty porušujúce zákony SR, projekty propagujúce pornografiu, projekty odporujúce slušným mravom a nerealizovateľné úlety,
- StartLab nie je možné použiť na predaj hotových produktov, z ktorého výťažok má ísť tretej strane či zbierať peniaze v prospech iného subjektu (pre Peer to Peer fundraising skúste napríklad službu DARUJME.sk),
- nezverejňujeme ani kampane, ktoré sú na prvý pohľad "odfláknuté" a ktoré majú prakticky nulovú šancu na úspech.
Pozrite si naše odporúčania, ako kampaň pripraviť čo najlepšie.
Podpora matchingového partnera spočíva v tom, že každý prijatý príspevok znásobí. Ak podporovateľ kampaň podporí sumou napríklad 10 eur, v celkovej získanej sume sa tak pripočíta 20 eur. Matchingový partner bude príspevky znásobovať dovtedy, kým sa nevyčerpá vopred dohodnutá výška jeho podpory. Tá môže pokrývať polovicu cieľovej sumy, alebo jej menšiu časť.
Výhody matchingu pre partnerov
- Vizibilita
Každý autor svoju kampaň aktívne propaguje, aby sa mu podarilo naplniť cieľovú sumu. Tým automaticky komunikuje aj matchingového partnera, ktorý má v kampani špeciálne miesto hneď v jej vrchnej časti. - Spojenie s dobrou vecou
Matchingový partner sa spája s verejnoprospešným projektom a posilňuje tak dobré meno svojej značky. - Žiadne skryté náklady
Autor projektu získava 100 % príspevku od matchingového partnera, StartLab si z neho neponecháva žiadnu províziu.
Výhody matchingu pre autorov
- Kredibilita
Spojenie vašej kampane s väčšou značkou jej dá váhu a dôveryhodnosť aj pre ľudí, ktorí vás alebo vašu organizáciu nepoznajú. - Rýchlosť naplnenia cieľovej sumy
Vďaka matchingu bude projekt pôsobiť od začiatku úspešnejšie a rýchlejšie sa vám podarí dosiahnuť cieľovú sumu. Ľudia majú tendenciu podporovať dobre naštartované kampane a úspešné príbehy. - Motivácia podporovateľov
Podporovateľ podporuje dvakrát - najprv sumou, pre ktorú sa rozhodol, a potom vďaka znásobeniu príspevku od matching partnera.
Ako získam podporu matchingového partnera?
a) nájdete si vlastného partnera ešte pred spustením kampane na StartLabe
O matchingovom partnerovi nás vopred informujte emailom na info@startlab.sk. Pre priradenie matchingu ku kampani potrebujeme emailové potvrdenie zo strany matchingového partnera (štatutára) spolu s informáciou o výške podpory a logom partnera
Zmluvný vzťah so StartLabom v tejto veci nie je potrebný – všetky náležitosti týkajúce sa podpory (podmienky, prevod peňazí, vyúčtovanie a pod.) riešite priamo s matchingovým partnerom.
b) matching partnera vám odporučí StartLab
Pred odoslaním svojej kampane na schválenie, nás môžete požiadať, aby sme vám matching partnera odporučili my.
Spolupracujeme s niekoľkými partnermi, ktorí môžu mať záujem podporiť váš projekt. Rozhodnutie o udelení podpory zo strany matching partnera zvyčajne trvá do 2 týždňov. V prípade kladnej odozvy vás kontaktujeme, aby sme dohodli potrebnú administratívu.
Matching je ku kampani možné pridať iba pred jej schválením.
Prečo si vybrať StartLab?
Zodpovieme všetky vaše otázky
Peniaze vyplatíme už po dosiahnutí minimálneho cieľa
Venujeme sa vám osobne
Nízky alebo žiaden poplatok