Podmienky schvaľovania

Obsahové kritériá

StartLab je možné využiť na financovanie akéhokoľvek verejnoprospešného projektu či produktu, ktorý možno zradiť do niektorej z týchto oblastí:

  • rozvoj, obnova a ochrana duchovných a kultúrnych hodnôt
  • tvorba a rozvoj občianskej spoločnosti,
  • ochrana ľudských práv a základných slobôd alebo iných humanitných cieľov,
  • ochrana a rozvoj zdravia,
  • ochrana práv detí a mládeže,
  • podpora regionálneho rozvoja a zamestnanosti,
  • tvorba a ochrana životného prostredia
  • rozvoj vedy a výskumu
  • rozvoj vzdelávania a telovýchovy

Formálne kritériá

  • projekt má jasne definovaný cieľ, teda čo bude výsledným projektom/produktom;
  • projekt bude uskutočnený/ukončený v presne definovanom čase (napr. o 6, 12 či 18 mesiacov);
  • projekt je inovatívny, prináša niečo nové, čo tu doposiaľ nebolo (t.j. nejde napr. o dotlač už vydanej knihy);
  • kampaň nie je možné robiť na už hotový produkt či projekt, iba na jeho prípadný upgrade, ktorý by ho výrazne vylepšil
  • popis projektu odpovedá na základné informácie o projekte:
    • o čo v projekte ide,
    • kedy a kde bude realizovaný,
    • ako sa využijú peniaze vyzbierané v kampani,
    • kto za projektom stojí, a pod.
  • autor ponúka podporovateľom na výber z aspoň 3 druhov odmien
  • flexibilné financovanie povoľujeme len takým projektom, ktorých cieľ je možné kvantifikovať, t.j. cieľ funguje podľa logiky „čím viac vyzbieraných peňazí, tým viac krát sa podarí zrealizovať cieľ projektu. (Napríklad: cieľom projektu je výsadba stromčekov, teda čím viac vyzbieram, tým viac stromčekov vysadím.)

Aké projekty nezverejňujeme:

  • také, ktoré slúžia na podporu životných potrieb jednotlivca (skúste platformu Ľudia Ľuďom);
  • na financovanie bežnej prevádzky charitatívnej organizácie (skúste službu DARUJME.sk),
  • projekty porušujúce zákony SR, projekty propagujúce pornografiu, projekty odporujúce slušným mravom a nerealizovateľné úlety
  • StartLab tiež nie je možné použiť na predaj hotových produktov, z ktorého výťažok má ísť tretej strane

Pozrite si návody, ako pripraviť úspešnú kampaň.