Podmienky schvaľovania

Obsahové kritériá

StartLab je možné využiť na financovanie akéhokoľvek verejnoprospešného projektu či produktu, ktorý možno zradiť do niektorej z týchto oblastí:

  • rozvoj, obnova a ochrana duchovných a kultúrnych hodnôt,
  • tvorba a rozvoj občianskej spoločnosti,
  • ochrana ľudských práv a základných slobôd alebo iných humanitných cieľov,
  • ochrana a rozvoj zdravia,
  • ochrana práv detí a mládeže,
  • podpora regionálneho rozvoja a zamestnanosti,
  • tvorba a ochrana životného prostredia
  • rozvoj vedy a výskumu,
  • rozvoj vzdelávania a telovýchovy.

Formálne kritériá

  • projekt má jasne definovaný cieľ, teda čo bude výsledným projektom/produktom,
  • projekt bude uskutočnený/ukončený v presne definovanom čase (napr. o 6, 12 či 18 mesiacov),
  • projekt je inovatívny, prináša niečo nové, čo tu doposiaľ nebolo (t.j. nejde napr. o dotlač už vydanej knihy),
  • kampaň nie je možné robiť na už hotový produkt či projekt, iba na jeho prípadný upgrade, ktorý by ho výrazne vylepšil,
  • popis projektu obsahuje informácie:
    • o čo v projekte ide,
    • aký je jeho súčasný stav,
    • kedy a kde bude realizovaný,
    • ako sa využijú peniaze vyzbierané v kampani,
    • kto za projektom stojí.
  • autor ponúka podporovateľom na výber z aspoň 3 druhov odmien.

Aké projekty nezverejňujeme:

  • také, ktoré slúžia na podporu jednotlivcov (skúste platformu Ľudia Ľuďom),
  • na financovanie bežnej prevádzky charitatívnej organizácie (skúste službu DARUJME.sk),
  • projekty porušujúce zákony SR, projekty propagujúce pornografiu, projekty odporujúce slušným mravom a nerealizovateľné úlety,
  • StartLab nie je možné použiť na predaj hotových produktov, z ktorého výťažok má ísť tretej strane,
  • nezverejňujeme ani kampane, ktoré sú na prvý pohľad "odfláknuté" a ktoré majú prakticky nulovú šancu na úspech.

Pozrite si návody, ako kampaň pripraviť čo najlepšie.