Vytváranie kampane

Samotné nahrávanie kampane by vám nemalo zabrať viac ako hodinu, po odoslaní kampane na schválenie sa vám do 3 pracovných dní ozveme.
Každú kampaň dôkladne posudzujeme a to najmä preto, aby sme vám vedeli odporučiť prípadné zlepšenia.
Pre proces schvaľovania kampane a prípadné dodatočné úpravy, tak odporúčame nechať si asi týždennú rezervu.

Cieľovú sumu, ktorú stanovujete počas vytvárania kampane nebude možné neskôr zmeniť, no cez úpravu popisu kampane si môžete stanoviť nové ciele a milníky.
Môžete si tak stanoviť ďalšie verejnoprospešné ciele, ktoré chcete prostredníctvom kampane naplniť a tak udržiavať vašu kampaň stále živú.

Každá kampaň má vlastnú URL adresu, ktorú vidíte v príkazovom riadku prehliadača. Keď budete kampaň zdieľať, môžete využívať jej skrátenú, krajšiu formu, ktorú si viete nastaviť práve v poli URL adresy.
URL adresa (link) vašej kampane bude potom napríklad www.startlab.sk/nazovkampane

Ak chcete merať a vyhodnocovať marketingové aktivity, využívajte URL adresu vygenerovanú cez Odkazy.

Pri vytváraní popisu kampane môžete pracovať s viacerými formátmi písma.
pre zmenu formátu označte pole, ktorého text chcete zmeniť a kliknite na ikonku formát.

Tu si viete vybrať z viacerých formátov, ako je Nadpis 1, Nadpis 2, podnadpis, číslovanie či odrážkovanie.

Odporúčame vyhnúť sa dlhým, súvislým textom a pracovať s viacerým formátovaním.

Kliknite na začiatok alebo na koniec poľa, pred alebo za ktorým chcete umiestniť obrázok či video. Následne kliknite na ikonu + a vyberte možnosť vložiť obrázok alebo video.

Takto viete vkladať aj ďalšie textové polia či pole Citácia, kam môžete dať text, ktorý chcete špeciálne vyzdvihnúť.

Ak kopírujete texty napríklad z Wordu, pre odstránenie formátovanie odporúčame najprv ich skopírovať do poznámkového bloku, ktorý formátovanie odstráni. Keď potom text vložíte do editora, jeho úprava už bude fungovať správne.

Do popisu odporúčame vkladať obrázky s orientáciou na šírku (nie na výšku).
Obrázok musí byť vo formáte JPG, PNG, GIF, TIFF alebo BPN s veľkosťou do 5MB. Odporúčame pomer strán 16:10 (napr. rozmer 800x500px).
Video je potrebné najprv nahrať na YouTube alebo Vimeo a vkladať ho cez embed kód.

Pre odosielanie odmien by ste mali mať spracovaný dokument s uvedenými informáciami. Budúci podporovateľ si ich tak cez vami vložený odkaz, napríklad na váš web či úložisko, môže pozrieť. Toto pole nie je povinné, no z právneho hľadiska ho odporúčame nevynechať.

Áno, popis kampane odporúčame upravovať a aktualizovať podľa aktuálneho vývoja kampane. Zmenený popis sa však nesmie zásadne odkloniť od pôvodne schváleného zámeru ani inak porušovať Podmienky a pravidlá.

V takomto prípade ste vy autorom kampane a autorom projektu je fyzická či právnická osoba, ktorá bude projekt realizovať.

Pri vypĺňaní kroku 3 Informácie o autorovi zakliknite možnosť Nie som realizátorom (autorom) projektu, následne vyplníte údaje o sebe. Tie môžu, ale nemusia byť zobrazené pre verejnosť.

Autorovi projektu pošleme automatický email, cez ktorý potvrdí, že s kampaňou súhlasí.

Autor projektu je fyzická či právnická osoba, ktorá bude projekt realizovať. S touto osobou uzatvárame Zmluvu o sprístupnení platformy a je prijímateľom peňazí získaných v kampani. V prípade úspešnej kampane na seba tiež berie záväzok projekt realizovať v súlade s tým, čo je v kampani prezentované.

V prípade, že vytvárate kampaň pre niekoho iného, alebo nie ste štatutárom organizácie, ktorá je autorom projektu, stávate sa autorom kampane.
V takom prípade v kroku 3 Informácie o autorovi vyplňte najskôr informácie o Autorovi projektu a nižšie zvoľte možnosť Nie som realizátorom (autorom) projektu, následne vyplňte údaje o sebe. Môžete si zvoliť, či chcete byť pre verejnosť v kampani zobrazený. Autorovi projektu pošleme automatický email, cez ktorý potvrdí, že s kampaňou súhlasí.

Ak chcete na kampani spolupracovať s ďalšími osobami, alebo chcete, aby v kampani boli zobrazení, pridajte ich ako spolupracovníkov. Obratom im príde email, cez ktorý spoluprácu potvrdia.

Google Analytics je služba, ktorá poskytuje možnosť sledovať návštevnosť a správanie návštevníkov na vašich webstránkach. Pri využití StartLabu nepracujete s vlastnou webstránkou, no máte možnosť kampaň prepojiť so svojim účtom v Google Analytics. Využitím Google Analytics získate prístup k rôznym dôležitým dátam, ako je prehľad návštevnosti kampane, ich zdroje, celkovú mieru konverzie, konverzný pomer z reklám a mnohé ďalšie. Prepojenie s Google Analytics vám tak pomôže sledovať a vyhodnocovať vaše komunikačné aktivity.

Google Analytics tracking ID je špecifické označenie vášho Google Analytics účtu. Nájdete ho vo svojom Google Analytics účte cez možnosti Admin → stĺpec Property → Property settings

ID má tvar ID UA-000000-01.

Ak pracujete s reklamami v Google Ads, ich výkonnosť môžete sledovať cez spojenie kampane s vašim Google Ads účtom. Reklamy môžete merať a vyhodnocovať aj v Google Analytics, no ten poskytuje pri konverziách menšie množstvo dát. Preto je vhodné pracovať s oboma spôsobmi.

Na získanie Google ID potrebujete mať nastavené Google AdWords conversion. Postupovať nájdete v tomto návode:
https://support.google.com/google-ads/answer/6095821?hl=en

Google Tag Manager je nástroj, ktorý vám umožňuje z jedného miesta vkladať a spravovať všetky sledovacie kódy nástrojov ako Google Analytics, Google Ads alebo Facebook Ads.

Na získanie tohoto ID si potrebujete vytvoriť Google Tag Manager účet. Postup nájdete v tomto návode: https://support.google.com/tagmanager/answer/6103696?hl=sk&ref_topic=3441530

Ak pracujete s reklamami vo Facebook Ads, ich výkonnosť môžete sledovať vďaka spojeniu kampane s vašim Facebook Ads účtom. Facebook reklamu môžete merať a vyhodnocovať aj v Google Analytics, no ten poskytuje pri konverziách menšie množstvo dát. Preto je vhodné pracovať s oboma spôsobmi. Dáta sa dajú využiť aj na lepšiu optimalizáciu kampaní.

Na získanie tohoto ID potrebujete mať nastavené vo Facebook Ads účte sledovanie pomocou Facebook Pixelu. Postup nájdete v tomto návode.

Po tom, ako kampaň pošlete na schválenie, do 3 pracovných dní sa k nej vyjadríme. Pokiaľ k nej nebudeme mať žiadne výhrady či odporúčania, pošleme vám email, že kampaň bola schválená a môžete ju spustiť.
Ak pre vás budeme mať rady, čo by sa dalo v kampani vylepšiť, budeme vás telefonicky či emailom kontaktovať. Na tento posledný schvaľovací krok preto odporúčame nechať si týždennú rezervu.

Predtým, ako sa pustíte do prípravy kampane, odporúčame pozrieť si všetky tu uvedené informácie, Návody a Podmienky schvaľovania kampane. Ak sa nimi budete riadiť, je málo pravdepodobné, že by vaša kampaň bola zamietnutá.

Ak by sa tak stalo, predtým ako kampaň zamietneme vás budeme informovať o dôvodoch. Vo väčšine prípadov je možné kampaň upraviť a poslať znova na schválenie.

Po tom, ako kampaň schválime, sami ju spustíte v čase, aký vám bude vyhovovať. Od toho momentu plynie doba trvania kampane, počas ktorej sa snažíte naplniť cieľovú sumu.
Presný dátum a čas skončenia kampane uvidíte vo svojom účte v sekcii Moje kampane. Keď bude do konca kampane menej ako 24 hodín, odpočítavanie sa zmení z dní na hodiny.